Általános Szerződési Feltételek - PWS Solutions

Általános Szerződési Feltételek

A PWS Solutions szolgáltatásainak igénybevételére vonatkozó átfogó feltételrendszer

Hatályba lépés: 2025. január 1.

1. Általános rendelkezések és alapfogalmak

1.1. A szolgáltató azonosító adatai és székhelye

Szolgáltató neve: Felczán Katalin Zsuzsanna egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató) | Adószám: 91239978-1-24 | Nyilvántartási szám: 60710279 | Bejegyzett székhely: 5600 Békéscsaba, Pátkai Ervin utca 2, 4/12 | Telefonos elérhetőség: +36 70/319-40-21 | Elektronikus levelezési cím: info@pws.hu | Honlap: https://pws.hu

1.2. Az Általános Szerződési Feltételek alkalmazási köre és hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a PWS Solutions márkanév alatt működő Szolgáltató által nyújtott valamennyi informatikai szolgáltatásra, ideértve különösen a weboldal fejlesztési, tárhelyszolgáltatási, tartalomkezelési, grafikai tervezési és mesterséges intelligencia alapú tartalomgyártási szolgáltatásokat. Az ÁSZF rendelkezései kötelező érvényűek minden olyan természetes és jogi személyre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetre nézve, aki vagy amely a Szolgáltató által kínált szolgáltatások bármelyikét igénybe veszi.

1.3. Fogalommeghatározások és értelmező rendelkezések

Szolgáltató: Felczán Katalin Zsuzsanna egyéni vállalkozó, aki a jelen ÁSZF-ben meghatározott informatikai és kreatív szolgáltatásokat nyújtja

Megrendelő/Ügyfél: bármely természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által kínált szolgáltatások bármelyikét igénybe veszi vagy igénybe kívánja venni

Weboldal/Honlap: kizárólag egyedi fejlesztéssel készült, az internetes világháló protokolljai szerint működő, interaktív digitális felület és annak minden alkotóeleme

Tárhelyszolgáltatás: szerverkapacitás biztosítása weboldal és elektronikus levelezési szolgáltatás üzemeltetéséhez szükséges adattárolás és hozzáférés céljából

Díjbekérő: a Szolgáltató által kiállított, fizetési kötelezettséget megalapozó előzetes számlaértékű okirat

Végszámla: a díjbekérő kiegyenlítését követően kiállításra kerülő, végleges elszámolást tartalmazó számviteli bizonylat

1.4. Az ÁSZF módosításának szabályai és eljárása

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot jelen ÁSZF egyoldalú módosítására, amennyiben azt jogszabályváltozás, üzletpolitikai szempontok vagy technológiai fejlődés indokolja. A módosítás tervezett szövegéről a Szolgáltató köteles a Megrendelőket elektronikus levél útján legalább 15 nappal a hatálybalépést megelőzően értesíteni. A módosítás az értesítésben megjelölt időpontban lép hatályba. Amennyiben a Megrendelő nem ért egyet a modosításokkal, jogosult a szerződést a módosítás hatálybalépését megelőzően 8 napos határidővel felmondani.

1.5. Irányadó jogszabályi környezet

Jelen ÁSZF és az abból eredő jogviszonyok tekintetében a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletére (GDPR). A nemzetközi magánjogi vonatkozások tekintetében a nemzetközi magánjogról szóló 2017. évi XXVIII. törvény rendelkezései az irányadók.

2. Fizetési feltételek és számlázási eljárás

2.1. Számlázási rendszer és elektronikus számlakiállítás

A Szolgáltató a Számlázz.hu Kft. által üzemeltetett számlázz.hu elektronikus számlázási rendszeren keresztül állítja ki a számviteli bizonylatokat kizárólag elektronikus formában, PDF formátumban. A díjbekérő rendezését követően, a sikeres befizetés banki visszaigazolásának kézhezvétele után automatikus eljárás keretében kerül kiállításra a végleges számla, amely szintén elektronikus úton kerül megküldésre a Megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre.

2.2. Rendelkezésre álló fizetési módozatok

Banki átutalás általi teljesítés: teljes körű előreutalással, a díjbekérő kiállítását követően, az alábbi bankszámlaszámra történő átutalás útján:

Számlaszám: 12600016-11125413-77891525 (Wise Europe SA)

Online bankkártyás fizetés: Stripe Ireland Limited fizetési szolgáltató rendszerén keresztül lebonyolított, online módon teljesíthető kártyás fizetés

2.3. Fizetési határidők és teljesítési kötelezettség

A Szolgáltató által nyújtott valamennyi szolgáltatás tekintetében egységesen 8 (nyolc) naptári napos fizetési határidő érvényesül, amelyet a díjbekérő kiállításának napjától kell számítani. A fizetési kötelezettség akkor tekintendő teljesítettnek, amikor a tartozás összege a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül.

2.4. Késedelmi díj és annak alkalmazása

Amennyiben a Megrendelő a fizetési kötelezettségének a meghatározott határidőn belül nem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult késedelmi díjat felszámítani, amely a tartozás összegének 15%-ában kerül meghatározásra. A késedelmi díj a fizetési határidő lejártát követő napon automatikusan felmerül, külön értesítés nélkül. A késedelmi díj felszámítása nem mentesíti a Megrendelőt a fő tartozás megfizetésének kötelezettsége alól.

2.5. Előlegfizetés és részletekben történő teljesítés

Weboldal fejlesztési és felújítási projektek esetében a teljes szolgáltatási díj két egyenlőtlen részletben kerül elszámolásra: az összeg 40%-át előlegként, a fennmaradó 60%-át pedig a projekt befejezését és átadását követően kell megfizetni. Minden egyéb szolgáltatás esetében teljes körű előrefizetési kötelezettség áll fenn, amelyet a munka megkezdése előtt teljesíteni szükséges.

2.6. Automatizált díjbekérő kiküldési rendszer

Ismétlődő jellegű szolgáltatások (tárhelyszolgáltatás, havidíjas tartalomkezelési szolgáltatás) esetében a díjbekérő automatikus kiküldésre kerül a szolgáltatási időszak kezdete előtt 8 nappal, elektronikus levél formájában. Ez biztosítja a Megrendelő számára a kellő időt a fizetési kötelezettség teljesítésére.

2.7. Visszatérítési politika

A Szolgáltató semmilyen esetben, semmilyen jogcímen nem biztosít visszatérítést a már kifizetett szolgáltatási díjakra vonatkozóan, függetlenül a szerződés megszűnésének okától vagy körülményeitől. Ez a rendelkezés akkor is érvényesül, ha a szolgáltatás igénybevétele bármilyen okból megszakításra vagy befejezésre kerül.

2.8. Árazási politika és árváltoztatás

Az aktuális szolgáltatási díjszabások részletesen megtekinthetők a Árak menüpontban. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot árai egyoldalú módosítására, azonban már létrejött szerződések tekintetében az árváltozás csak 30 napos előzetes írásbeli értesítést követően léphet hatályba.

3. Weboldal fejlesztési és készítési szolgáltatások

3.1. Szolgáltatási kör és technológiai alapelvek

A Szolgáltató kizárólag egyedi fejlesztéssel és programozással készít weboldalakat, felhasználva a legkorszerűbb webtechnológiákat és iparági legjobb gyakorlatokat. Sablonok, előre elkészített megoldások vagy tartalomkezelő rendszerek (Content Management System - CMS) használata kifejezetten nem képezi a szolgáltatás részét, minden fejlesztés egyedi igények alapján, nulláról történik.

A szolgáltatás magában foglalja:

  • Egyedi weboldal tervezés és komplex fejlesztés
  • Teljeskörűen reszponzív (mobilbarát) kivitelezés minden eszköztípusra optimalizálva
  • Alapszintű keresőoptimalizálás (SEO) implementálása
  • Átfogó tesztelési és minőségbiztosítási folyamat
  • Részletes műszaki dokumentáció készítése
  • Használati útmutató és karbantartási instrukciók biztosítása

3.2. Megrendelési folyamat és szerződéskötés

Az árajánlat hivatalos kiküldését követően a Megrendelő részére automatikusan generálásra kerül egy személyre szabott felhasználói fiók a Szolgáltató ügyfélkezelő rendszerében. A Megrendelő kifejezetten kötelezett teljes körű és pontos számlázási adatainak megadására az ajánlat elfogadását megelőzően, ellenkező esetben a szerződéskötési folyamat nem folytatható. A szerződés az ajánlat elektronikus elfogadásával és a számlázási adatok validálásával egyidejűleg jön létre.

3.3. Fizetési ütemezés és pénzügyi teljesítés

A weboldal fejlesztési projektek pénzügyi rendezése az alábbi ütemezés szerint történik:

  • Az ajánlat elfogadását követően automatikusan kiküldésre kerül a 40%-os előleg díjbekérője
  • Fizetési határidő minden esetben 8 naptári nap
  • A fennmaradó 60% a projekt teljes befejezését és hivatalos átadását követően válik esedékessé
  • Elutasított ajánlat esetén a Megrendelő részére további kedvezményes ajánlat nem nyújtható

3.4. A Megrendelő részletes kötelezettségei és felelősségi köre

Tartalom biztosítási kötelezettség: A Megrendelő kifejezett kötelezettsége, hogy a Szolgáltató által kiküldött tartalombekérő űrlapok és instrukciók alapján határidőben, teljes körűen biztosítsa a fejlesztéshez szükséges minden tartalmat, ideértve szövegeket, képeket, videókat, logókat, és minden egyéb releváns anyagot. A tartalmak késedelmes biztosítása a projekt határidejének automatikus kitolódását eredményezi.

Jogszabályi megfelelés biztosítása: A Megrendelő maradéktalanul köteles betartani a hatályos magyar és európai uniós jogszabályokat, és nem kérheti, illetve nem kényszerítheti a Szolgáltatót jogellenes, jogsértő vagy bármilyen módon jogszabályellenes tevékenység végzésére vagy támogatására.

Szerzői jogi garanciavállalás: A Megrendelő teljes körű szavatosságot vállal azért, hogy az általa biztosított minden anyag (szöveg, kép, videó, zene, grafikai elem) felhasználása nem sérti harmadik felek szerzői jogait, védjegyeit vagy egyéb szellemi tulajdonjogait, és rendelkezik minden szükséges felhasználási engedéllyel.

Ésszerű módosítási követelmények: A Megrendelő módosítási kéréseit kizárólag az ésszerűség és arányosság határain belül, az eredeti projektspecifikáció keretein belül nyújthatja be. Aránytalan, technikai vagy pénzügyi szempontból indokolatlanul költséges módosítások elutasításra kerülnek.

Aktív együttműködési kötelezettség: A Megrendelő köteles építő jellegű, szakmailag megalapozott visszajelzést adni, valamint időben és kellő körültekintéssel döntéseket hozni a fejlesztési folyamat során felmerülő kérdésekben.

Azonnali kommunikációs kötelezettség: A Megrendelő haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül köteles tájékoztatni a Szolgáltatót minden olyan lényeges változásról, problémáról vagy körülményről, amely a projekt teljesítését befolyásolhatja.

Elérhetőségi kötelezettség és kapcsolattartási felelősség: A Megrendelő köteles a projekt teljes időtartama alatt folyamatosan elérhetőséget biztosítani a Szolgáltató részére mind elektronikus levelezés, mind telefonos kapcsolatfelvétel útján. Amennyiben a Megrendelő 30 naptári napon keresztül folyamatosan elérhetetlenné válik, sem írásbeli megkeresésekre nem válaszol, sem telefonon nem elérhető, a Szolgáltató jogosult a szerződést egyoldalúan megszüntetni és a projektet lezárni. Ilyen esetben a projekt esetleges újraindításához a Megrendelő kötelezhető az eredeti előleg összegének újbóli megfizetésére.

Ésszerű projektmenedzsment és haladási kötelezettség: A Megrendelő nem korlátozhatja indokolatlanul vagy visszaélésszerűen a projekt természetes haladását és időben történő befejezését. Tilos különösen a túlzottan aprólékos, lényegtelen vagy ismétlődő módosítási kérések benyújtása, a döntések indokolatlan halogatása, a projekt szándékos lelassítása pénzügyi vagy egyéb okokból, valamint minden olyan magatartás, amely a projekt gazdaságos és hatékony lebonyolítását veszélyezteti. Ilyen esetekben a Szolgáltató jogosult a projektet befejezettnek nyilvánítani vagy a szerződést azonnali hatállyal felmondani.

3.5. A Szolgáltató teljesítésmegtagadási jogának esetei

A Szolgáltató kifejezett joggal rendelkezik a szolgáltatás teljesítésének megtagadására vagy a szerződés azonnali hatályú felmondására az alábbi esetekben:

Jogellenes vagy káros tartalom: Amennyiben a Megrendelő jogszabályba ütköző, pornográf jellegű, erőszakot vagy gyűlöletet keltő, illetve társadalmilag káros tartalom közzétételét, tárolását vagy terjesztését kéri vagy támogatja.

Szellemi tulajdonjogi jogsértések: Ha megállapításra kerül, hogy a Megrendelő által biztosított anyagok szerzői jogokat, védjegyeket vagy egyéb szellemi tulajdonjogokat sértenek, illetve jogtisztázatlan státusszal rendelkeznek.

Aránytalanul irreális követelmények: Amikor a Megrendelő az eredeti szerződéses megállapodástól lényegesen eltérő, technikai vagy gazdasági szempontból aránytalan, illetve kivitelezhetetlen módosításokat, kiegészítéseket kér.

Tisztességtelen vagy etikátlan magatartás: Ha a Megrendelő a Szolgáltató munkatársait szóban vagy írásban sérti, fenyegeti, zaklatja, vagy egyéb módon tisztességtelen, etikátlan magatartást tanúsít.

Technikai megvalósíthatatlanság: Amikor a kért funkció, megoldás vagy fejlesztés technikai, biztonsági vagy infrastrukturális okokból nem megvalósítható a rendelkezésre álló keretek között.

Költségvetési aránytalanság: Ha a kért módosítások vagy kiegészítések költsége jelentős mértékben, aránytalanul túllépi az eredeti projektköltségkeretet.

Súlyos együttműködési zavar: Amikor a Megrendelő ismételten, rendszerszerűen nem biztosítja időben a szükséges anyagokat, döntéseket vagy visszajelzéseket, ezzel akadályozva a projekt előrehaladását.

3.6. Fejlesztési folyamat szakaszai és módosítási politika

A weboldal fejlesztési munka az előleg banki jóváírását követő első munkanapon veszi kezdetét. A fejlesztési folyamat során a Megrendelő legfeljebb 3 alkalommal jogosult ingyenes módosítást kérni, amennyiben azok az ésszerűség és arányosság határain belül maradnak, és nem változtatják meg alapvetően a projekt eredeti koncepcióját. A 3 módosítási lehetőség kimerítését követően minden további változtatási igény külön díjazás ellenében kerül teljesítésre, amelynek mértéke a módosítás bonyolultságától függ.

3.7. Projektzárás, átadás-átvétel és elfogadási eljárás

A weboldal fejlesztési projekt kizárólag akkor tekintendő hivatalosan befejezettnek és lezártnak, ha a Megrendelő a végleges munkát írásbeli formában (elektronikus levél útján) kifejezetten elfogadta. Az ilyen elfogadó nyilatkozat megtételét követően további ingyenes módosításra vagy kiegészítésre nincs lehetőség, a projekt zárttá válik. Az átadás-átvételi eljárás részeként a Megrendelő részletes használati útmutatót és műszaki dokumentációt kap.

3.8. Élethosszig tartó szoftvergarancia

A hagyományos jótállási kötelezettség helyett a Szolgáltató élethosszig tartó szoftvergaranciát vállal a készített weboldalak tekintetében. Ez a garancia kizárólag a weboldal funkcionális hibáinak javítására, programozási és működési problémák megoldására terjed ki, azonban nem foglalja magában a design elemek módosítását, új funkciók hozzáadását, tartalmi változtatásokat vagy a technológiai környezet változásából eredő adaptációs munkálatokat.

3.9. Szerzői jogi és felhasználási jogok

A weboldal forráskódjának, programozási megoldásainak és egyedi fejlesztési elemeinek szerzői joga kizárólagosan a Szolgáltatót illeti meg, és az nem ruházható át. A Megrendelő használati jogot kap az elkészült weboldalra saját üzleti tevékenysége körében, azonban annak továbbértékesítése, harmadik félnek történő átadása, licencelése vagy bármilyen formában történő hasznosítása kifejezetten tilos és szerződésszegésnek minősül.

3.10. Fizetési késedelem szankciói és következményei

Amennyiben a Megrendelő fizetési kötelezettségének nem tesz eleget a meghatározott határidőn belül, a fejlesztési tevékenység azonnali hatállyal felfüggesztésre kerül minden további értesítés nélkül. Emellett a Szolgáltató jogosult a szerződésben rögzített késedelmi díj felszámítására. A munka folytatása kizárólag a teljes tartozás (tőke + késedelmi díj) maradéktalan rendezését követően lehetséges.

4. Tárhelyszolgáltatási feltételek és működési keretek

4.1. Szolgáltatás igénybevételének alapvető feltétele

A tárhelyszolgáltatás kizárólag a Szolgáltató által fejlesztett és elkészített weboldalak működtetése céljából vehető igénybe. Más fejlesztő, programozó vagy szolgáltató által készített weboldalak, alkalmazások vagy egyéb digitális tartalmak tárolása és üzemeltetése nem biztosított, az ilyen irányú igények elutasításra kerülnek. Ez a korlátozás a szolgáltatás minőségének és biztonságának garantálása érdekében került bevezetésre.

4.2. Díjazási rendszer és kedvezményes feltételek

Új weboldal fejlesztési projekt esetében az első teljes naptári év tárhelyszolgáltatása díjmentesen biztosított, amely jelentős megtakarítást jelent a Megrendelő számára. A második évtől kezdődően a szolgáltatás a mindenkori hatályos díjszabás szerint válik fizetőssé. A részletes árképzési információk és aktuális díjszabások a Árak menüpontban tekinthetők meg folyamatosan frissített formában.

4.3. Domain név regisztrációs és kezelési rendszer

A Szolgáltató saját tevékenységi körébe nem tartozik bele a domain nevek regisztrációja vagy kezelése. A domain név regisztrációs szolgáltatásokat kizárólag a Rackhost Zrt. (székhely: 1132 Budapest, Váci út 22-24., cégjegyzékszám: 01-10-045670) biztosítja, mint hivatalos domain regisztrátor. A domain nevekkel kapcsolatos minden ügyben (regisztráció, megújítás, átírás, technikai problémák) közvetlenül a Rackhost Zrt.-vel szükséges kapcsolatot felvenni.

4.4. Számlázási ciklus és fizetési eljárás

A tárhelyszolgáltatás éves díja minden évben a szolgáltatási időszak kezdő napja előtt 8 nappal automatikusan generált és elektronikus úton megküldött díjbekérő formájában kerül felszámításra. A díjbekérő kiállításától számított 8 naptári napos fizetési határidő betartása kötelező érvényű. A Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy a megadott elektronikus levelezési címe folyamatosan elérhető legyen a díjbekérők fogadása érdekében.

4.5. Fizetési késedelem súlyos következményei

Amennyiben a Megrendelő a tárhelyszolgáltatás díjának megfizetésével késedelembe esik, a szolgáltatás azonnali hatállyal, előzetes értesítés vagy felszólítás nélkül megszüntetésre kerül. Ez magában foglalja a weboldal elérhetőségének megszűnését, az elektronikus levelezési szolgáltatás leállítását, valamint minden tárolt adat hozzáférhetetlenné válását. A szolgáltatás újraindítása kizárólag a teljes tartozás (fő összeg és késedelmi díj) maradéktalan rendezését követően lehetséges.

4.6. Adatbiztonsági mentési rendszer és adatvédelem

A Szolgáltató alapszolgáltatás keretében hetente három alkalommal készít automatikus biztonsági mentést a tárolt adatokról, amelyek 30 naptári napig kerülnek megőrzésre. Megrendelői egyéni kérés esetén napi rendszerességű biztonsági mentés is biztosítható, amely magasabb szintű adatvédelmet nyújt. A biztonsági mentések elsődleges célja a rendszerhibák és technikai problémák esetén történő adathelyreállítás, azonban nem helyettesítik a Megrendelő saját adatbiztonsági intézkedéseit.

4.7. Műszaki támogatás és ügyfélszolgálat

A tárhelyszolgáltatás keretében alapszintű műszaki támogatás biztosított, amely magában foglalja a szerver-oldali technikai problémák elhárítását, a szolgáltatás folyamatos működésének fenntartását, valamint az alapvető konfigurációs kérdésekben történő segítségnyújtást. A támogatás munkaidőben (hétfő-péntek 9:00-17:00) érhető el, sürgős esetekben azonban munkaidőn kívül is megkíséreljük a probléma azonnali megoldását.

4.8. Tiltott tartalmak és tevékenységek meghatározása

Kifejezetten tilos a tárhelyen olyan tartalmak tárolása, amelyek jogellenesek, szerzői jogokat vagy egyéb szellemi tulajdonjogokat sértenek, pornográf vagy szexuális jellegűek, erőszakot vagy gyűlöletet keltenek, káros szoftvereket tartalmaznak, spam vagy más formában kéretlen elektronikus üzenetek terjesztését szolgálják. Amennyiben ilyen tartalom kerül felfedezésre, a Szolgáltató jogosult és köteles a szolgáltatás azonnali megszüntetésére, a hatóságok értesítésére, valamint jogi lépések megtételére.

4.9. Erőforrás-használati korlátok és teljesítmény-monitoring

A tárhelyszolgáltatás keretében biztosított erőforrások (tárhely, sávszélesség, processzor-kapacitás) ésszerű és fair használata elvárás. Amennyiben egy weboldal aránytalan mértékű erőforrás-felhasználást produkál, amely veszélyezteti más ügyfelek szolgáltatásának minőségét, a Szolgáltató jogosult korlátozó intézkedések bevezetésére vagy a szolgáltatás felfüggesztésére a probléma megoldásáig.

5. Óradíjas tartalomkezelési szolgáltatások

5.1. Szolgáltatás részletes tartalma és hatóköre

Az óradíjas tartalomkezelési szolgáltatás rugalmas megoldást nyújt a weboldalak folyamatos karbantartására és tartalmi frissítésére. A szolgáltatás keretében elvégezhető feladatok széles spektruma magában foglalja a weboldalon megjelenő szöveges és képi tartalmak szakszerű feltöltését és szerkesztését, digitális képanyagok professzionális optimalizálását és integrálását, e-kereskedelmi platformok esetében termékadatok pontos rögzítését és aktualizálását, valamint kisebb mértékű design-módosítások és funkcionalitás-fejlesztések végrehajtását.

5.2. Árazási rendszer és elszámolási módszertan

Az óradíjas tartalomkezelési szolgáltatás díjszabása a Árak menüpontban folyamatosan elérhető és aktuális formában megtekinthető. Fontos elszámolási alapelv, hogy minden megkezdett munkaóra teljes egészében fizetendő, függetlenül attól, hogy az adott órán belül mennyi tényleges munkavégzés történt. Ez az iparágban általánosan elfogadott gyakorlat, amely biztosítja a szolgáltatás kalkulálhatóságát és előre tervezhetőségét.

5.3. Megrendelési folyamat és utólagos elszámolási rendszer

Az óradíjas tartalomkezelési munkák jellegéből adódóan a pontos munkaidő előzetesen nem kalkulálható, ezért az elszámolás utólagos, a ténylegesen elvégzett munka alapján történik. A Megrendelő a munka megkezdését megelőzően írásban megadja a feladat részletes leírását és jóváhagyja a munka elvégzését. A tényleges munkavégzés befejezését követően kerül kiállításra a pontos óradíj alapján számított díjbekérő, amely tartalmazza az elvégzett munkaelemeket és az azokra fordított időráfordítást. A díjbekérő kiállításától számított 8 napos fizetési határidő érvényesül a teljes összeg kiegyenlítésére.

5.4. Fizetési késedelem szankcionális következményei

Óradíjas szolgáltatások esetében a fizetési késedelem súlyos következményekkel jár. A Szolgáltató jogosult a megrendelő weboldalának ideiglenes vagy végleges zárolására, amely magában foglalja a weboldal elérhetőségének megszüntetését és minden funkció felfüggesztését. A zárolás addig marad érvényben, amíg a teljes tartozás (fő összeg és késedelmi díj) kiegyenlítésre nem kerül.

5.5. Munkavégzés dokumentálása és átadási eljárás

Az óradíjas tartalomkezelési munka befejezését követően a Megrendelő részére részletes, írásos beszámoló készül az elvégzett feladatokról, amely tartalmazza a konkrét munkaelemeket, az egyes feladatokra fordított időráfordítást, valamint a végrehajtott változtatások pontos leírását. A Megrendelő elektronikus levél formájában értesítést kap a munka befejezéséről és a beszámoló elérhetőségéről.

5.6. Minőségbiztosítás és utómunka politika

Az óradíjas szolgáltatás keretében elvégzett munkák esetében 7 napos minőségbiztosítási időszak érvényesül, amely alatt a Megrendelő jelezheti az esetleges hibákat vagy problémákat. Ez idő alatt felmerülő, a Szolgáltató hibájából eredő javítások díjmentesen kerülnek elvégzésre. A 7 napos határidő lejárta után minden további módosítás vagy javítás újabb óradíjas munkaként kerül elszámolásra.

6. Havidíjas tartalomkezelési szolgáltatás (folyamatos karbantartás)

6.1. Átfogó szolgáltatási tartalom és havi keretek

A havidíjas tartalomkezelési szolgáltatás komplex, folyamatos gondozást biztosít a weboldalak számára. A szolgáltatás magában foglalja a havi kereteken belüli rendszeres tartalomfrissítéseket, kritikus biztonsági frissítések azonnali alkalmazását, teljesítmény-monitoring és optimalizálási munkálatokat, részletes havi aktivitási jelentések készítését, valamint prioritásos műszaki támogatást munkaidőben és sürgős esetekben munkaidőn kívül is.

6.2. Szerződéses időtartam és kötelező minimális időszak

A havidíjas tartalomkezelési szolgáltatás minimális szerződéses időtartama 12 hónap (1 teljes naptári év), amely alól kivétel nem tehető. Ez a hosszabb távú elkötelezettség lehetővé teszi a szolgáltatás optimális színvonalának biztosítását és a költségek ésszerű szinten tartását. A szerződés lejártát megelőzően 30 nappal a Megrendelő írásban köteles nyilatkozni arról, hogy a szerződést lemondja vagy újabb időszakra meghosszabbítja.

6.3. Automatikus megújulási mechanizmus

Amennyiben a Megrendelő a szerződés lejárta előtt 30 nappal nem nyújt be írásbeli lemondó nyilatkozatot, a szerződés automatikusan megújul újabb 12 hónapos időszakra, azonos feltételekkel. Ez a mechanizmus biztosítja a szolgáltatás folytonosságát és megakadályozza a nem szándékolt szolgáltatás-megszakadást. Az automatikus megújulás tényéről a Szolgáltató előzetesen tájékoztatást küld.

6.4. Rugalmas fizetési lehetőségek és számlázási rendszer

A havidíjas szolgáltatás két fizetési módon teljesíthető: alapértelmezett havi részletekben vagy kedvezményes éves egyszeri fizetéssel. Havi fizetés esetében a díjbekérő automatikusan kerül kiküldésre a megrendelés napjától visszaszámított 8. napon. Az éves díj egyszeri megfizetésének választása esetében a Megrendelő írásban köteles ezt jelezni, amelyet követően kedvezményes összegű éves díjbekérő kerül kiállításra.

6.5. Fizetési késedelem szigorú következményei

Havidíjas karbantartási szolgáltatás esetében a fizetési késedelem különösen súlyos pénzügyi következményekkel jár. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő köteles a teljes szerződéses időszak fennmaradó részének díját egy összegben megfizetni, függetlenül attól, hogy a szolgáltatást tényleges igénybe veszi-e. Ezzel egyidejűleg a weboldal közzététel visszavonásra kerül és a szolgáltatás felfüggesztésre kerül a tartozás teljes rendezéséig.

6.6. Rendkívüli felmondás és szerződésbontás

A szerződés rendes lejárata előtti felmondás esetében a Megrendelő teljes éves díjfizetési kötelezettsége változatlanul fennmarad, tehát a felmondás nem mentesít a pénzügyi kötelezettségek alól. Rendkívüli felmondásra kizárólag súlyos, a másik fél által okozott szerződésszegés esetében kerülhet sor, de még ebben az esetben is részletes jogi indoklás szükséges.

6.7. Szolgáltatás szüneteltetésének kizárása

A havidíjas tartalomkezelési szolgáltatás jellegéből adódóan a szolgáltatás szüneteltetésére, felfüggesztésére vagy időszakos leállítására nincs lehetőség megrendelői kezdeményezésre. A havi díj folyamatosan fizetendő a teljes szerződéses időtartam alatt, függetlenül attól, hogy a Megrendelő ténylegesen igénybe veszi-e a szolgáltatás egyes elemeit.

6.8. Szolgáltatási szint és teljesítmény garanciák

A havidíjas karbantartási szolgáltatás keretében a Szolgáltató vállalja, hogy a havi munkaidő-keret 95%-át a Megrendelő weboldalának karbantartására fordítja, prioritásos ügyfélszolgálatot biztosít, valamint 24 órán belül reagál a beérkező kérésekre munkanapokon. Sürgős technikai problémák esetében azonnali beavatkozást vállal a szolgáltatás helyreállítása érdekében.

7. Grafikai tervezési szolgáltatások és kreatív megoldások

7.1. Komplex grafikai szolgáltatási portfólió

A Szolgáltató széles körű grafikai tervezési szolgáltatásokat nyújt, amely magában foglalja egyedi logók és márkaidentitás elemek professzionális megtervezését, komplex vállalati arculati rendszerek kidolgozását, nyomtatott marketing anyagok (szórólapok, brosúrák, névjegykártyák, katalógusok) készítését, közösségi média platformokra optimalizált kreatív tartalmak és grafikai elemek tervezését, termék- és szolgáltatás-csomagolások vizuális megjelenésének kidolgozását, valamint weboldalakhoz kapcsolódó grafikai elemek és bannerek létrehozását.

7.2. Teljes körű előre fizetési kötelezettség

A grafikai tervezési szolgáltatások díja minden esetben teljes egészében, egy összegben, előre fizetendő, még a tervezési munka megkezdése előtt. Ez a fizetési mód biztosítja a projekt zökkenőmentes lebonyolítását és a kreatív munka megszakítás nélküli folytatását. A díjbekérő kiállítását követően 8 naptári napos fizetési határidő érvényesül, amelynek betartása nélkül a projekt nem indítható el.

7.3. Strukturált tervezési folyamat és mérföldkövek

A grafikai tervezési projekt jól meghatározott szakaszokból áll: részletes briefing felvétel a Megrendelő igényeinek és elképzeléseinek megismerése céljából, több alternatív kezdeti koncepció kidolgozása és bemutatása, iteratív javítási folyamat maximum 3 javítási körrel, valamint a végleges tervek professionális kidolgozása és átadása. Minden szakasz során folyamatos kommunikáció és egyeztetés biztosított a Megrendelővel.

7.4. Átadási formátumok és fájl-specifikációk

A befejezett grafikai tervezési projektekben az elkészült alkotások több formátumban kerülnek átadásra a legnagyobb felhasználhatóság érdekében. A csomagban szerepelnek vektorgrafikus formátumok (AI, EPS) a skálázhatóság biztosítása érdekében, nyomtatásra optimalizált PDF fájlok, webes felhasználásra alkalmas PNG és JPG formátumok megfelelő felbontásban, valamint nyomdai előkészítéshez szükséges, nyomdakész fájlok CMYK színtérben.

7.5. Szerzői jogi és felhasználási jogok átruházása

A grafikai tervezési szolgáltatás keretében elkészült minden kreatív alkotás tekintetében a Megrendelő teljes körű, kizárólagos felhasználási jogot szerez, amely magában foglalja a tervek kereskedelmi célú felhasználását, módosítását, továbbfejlesztését és harmadik félnek történő licencelését. A Szolgáltató ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy az elkészült munkákat referencia portfóliójában bemutassa, marketing és promóciós célokra felhasználja.

7.6. Minőségbiztosítás és utómunka garancia

A grafikai projektek átadását követően 14 napos garanciális időszak érvényesül, amely alatt a Szolgáltató kötelezettséget vállal az esetleges technikai hibák, fájl-korrupciók vagy nem megfelelő specifikációk díjmentes javítására. Ez a garancia azonban nem terjed ki a design koncepció megváltoztatására vagy új kreatív irányok kidolgozására.

8. Mesterséges intelligencia alapú tartalomgyártási szolgáltatások

8.1. Innovatív tartalomkészítési szolgáltatások spektruma

A mesterséges intelligencia technológiák felhasználásával nyújtott tartalomgyártási szolgáltatás modern és hatékony megoldást kínál különböző típusú szöveges tartalmak előállítására. A szolgáltatás keretében létrehozható weboldalak számára optimalizált szöveges tartalmak, engaging és informatív blog bejegyzések, termékleírások és kategória szövegek e-kereskedelmi platformokhoz, közösségi média tartalmak különböző platformokra szabva, keresőoptimalizálásra (SEO) optimalizált szövegek, valamint marketing célú tartalmak és hírlevelek professzionális szövegezése.

8.2. Előre fizetési kötelezettség és projekt-alapú árazás

Az AI-alapú tartalomgyártási szolgáltatás teljes díja szintén egy összegben, előre fizetendő, a projekt megkezdése előtt. Az árazás a kért tartalmak mennyiségétől, komplexitásától és specializáltságától függ. A pontos költségbecslés minden esetben egyedi kalkuláció alapján készül, figyelembe véve a projekt specifikus követelményeit és a várt minőségi szintet.

8.3. Minőségbiztosítási és egyediségi garanciák

A mesterséges intelligencia által generált tartalmak minden esetben egyediek és plágium-mentesek, amit speciális szoftverekkel ellenőrizünk. A Szolgáltató vállalja a szövegek szakmai lektorálását, nyelvhelyességi javítását és stilisztikai finomhangolását annak érdekében, hogy a végeredmény megfeleljen a legmagasabb szakmai és nyelvi követelményeknek. A tartalmak illeszkednek a Megrendelő márkájához és kommunikációs stílusához.

8.4. Szerzői jogi kérdések és felhasználási engedélyek

Az AI technológiával támogatott és a Szolgáltató által finalizált tartalmak tekintetében a felhasználási jogok teljes mértékben a Megrendelőt illetik meg. A Megrendelő jogosult a tartalmakat kereskedelmi célokra felhasználni, módosítani, továbbfejleszteni és harmadik feleknek licencelni. A Szolgáltató nem tart fenn semmilyen jogot a létrehozott tartalmak felett.

8.5. Teljesítmény és eredményesség vonatkozó felelősségi korlátozás

A Szolgáltató garanciát vállal arra, hogy az elkészített tartalmak megfelelnek a megadott technikai és tartalmi követelményeknek, nyelvtanilag és stilisztikailag korrekt formában kerülnek átadásra. Ugyanakkor nem vállal felelősséget az üzleti eredményekért, a tartalmak piaci fogadtatásáért, a keresőoptimalizálási hatásokért vagy bármilyen közvetett üzleti következményért, amely a tartalmak használatából eredhet.

8.6. Technológiai fejlődés és szolgáltatás adaptáció

A mesterséges intelligencia technológiák gyors fejlődése miatt a Szolgáltató fenntartja magának a jogot a használt AI eszközök és módszerek folyamatos fejlesztésére és cseréjére annak érdekében, hogy mindig a legkorszerűbb és leghatékonyabb megoldásokat kínálja. A technológiai változások azonban nem érintik a már folyamatban lévő projektek feltételeit.

9. Szerzői jogok és szellemi tulajdonjogi rendelkezések

9.1. Szolgáltató szellemi tulajdonjogi pozíciója

A Szolgáltató által létrehozott weboldalak forráskódjának, egyedi programozási megoldásainak, fejlesztési metodológiáinak és innovatív technikai elemek szerzői joga kizárólagosan és elidegeníthetetlenül a Szolgáltatót illeti meg. Ez a szerzői jogi védelem kiterjed minden olyan kreatív és technikai megoldásra, amely a fejlesztési folyamat során létrejön, beleértve az algoritmusokat, adatstruktúrákat, felhasználói interfész elemeket és minden egyéb szoftver-komponenst. A Megrendelő kizárólag használati jogot szerez, de tulajdonjogot nem.

9.2. Megrendelő által biztosított anyagok jogi státusza

A Megrendelő teljes körű, visszavonhatatlan szavatosságot vállal arra vonatkozóan, hogy az általa biztosított minden anyag (szöveges tartalom, képi anyag, videók, hangfájlok, logók, márkajelzések, egyéb kreatív elemek) felhasználása nem sérti harmadik felek szerzői jogait, védjegyeit, formatervezési mintaoltalmi jogait vagy bármely más szellemi tulajdonjogát. A Megrendelő kijelenti, hogy minden szükséges felhasználási engedéllyel rendelkezik, vagy ő maga a jogosult a felhasználásra.

9.3. Licencelési feltételek és használati jogok terjedelme

A Megrendelő az elkészült munkák (weboldal, grafikai tervezés, AI-generált tartalmak) tekintetében nem-kizárólagos, de teljes körű felhasználási jogot kap saját üzleti tevékenysége keretében. Ez a használati jog magában foglalja a kereskedelmi célú felhasználást, a belső vállalati kommunikációban történő alkalmazást, valamint a harmadik felek számára történő bemutatást. A használati jog azonban kifejezetten nem terjed ki a továbbértékesítésre, sublicencelésre vagy harmadik félnek történő átruházásra.

9.4. Harmadik felek szellemi tulajdonjogainak védelme

A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy tevékenysége során tiszteletben tartja harmadik felek szerzői jogait és egyéb szellemi tulajdonjogait, valamint csak olyan szoftvereket, képtárakat, font-családokat és egyéb eszközöket használ, amelyekhez megfelelő licenccel rendelkezik. Amennyiben harmadik fél szellemi tulajdonjogainak megsértése miatt a Megrendelő jogsérelemmel kerül szembe, a Szolgáltató vállalja a jogi képviseletet és a kár megtérítését, feltéve, hogy a jogsérelem a Szolgáltató felróható magatartásából ered.

9.5. Szerzői jogi védelem és jogsértés elleni fellépés

Amennyiben a Szolgáltató vagy a Megrendelő tudomást szerez arról, hogy harmadik fél jogosulatlanul használja fel a védett szellemi alkotásokat, mindkét fél köteles haladéktalanul értesíteni a másik felet a jogsértés tényéről. A Szolgáltató vállalja, hogy szakmai segítséget nyújt a jogsértés megszüntetésében, beleértve a jogi lépések megtételét, a hatóságokhoz történő fordulást, valamint a szükséges bizonyítékok összegyűjtését.

9.6. Referencia-felhasználási jogok és portfólió-megjelenés

A Szolgáltató kifejezett jogot szerez arra, hogy az elkészült munkákat referencia-portfóliójában bemutassa, marketing és promóciós anyagaiban felhasználja, valamint szakmai konferenciákon és oktatási céllal bemutassa. Ez a jog azonban nem terjed ki az üzleti titkok, bizalmas információk vagy a Megrendelő kifejezett kérésére bizalmasan kezelendő elemek nyilvánosságra hozatalára.

10. Felelősségi és garancia rendelkezések

10.1. Szolgáltatói felelősség terjedelme és alapelvei

A Szolgáltató teljes körű kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásait a legmagasabb szakmai színvonalon, a hatályos jogszabályi előírások és iparági standardok betartásával, a Megrendelővel kötött szerződésben foglalt feltételek és határidők pontos betartásával teljesítse. A Szolgáltató felelősségre vonható minden olyan mulasztásért vagy hibás teljesítésért, amely felróható magatartásából ered, és amely kárt okoz a Megrendelő számára.

10.2. Felelősség mértékének korlátozása és kizárási esetek

A Szolgáltató polgári jogi felelőssége minden esetben a konkrét szolgáltatás szerződéses értékének összegében kerül maximalizálásra, azaz a kártérítési kötelezettség nem haladhatja meg a ténylegesen kifizetett szolgáltatási díj összegét. A Szolgáltató kifejezetten nem vállal felelősséget közvetett károkért, elmaradt haszonért, üzleti lehetőségek elvesztéséért, reputációs károkért vagy bármilyen következményes kárért, amely a szolgáltatás igénybevételéből vagy annak elmaradásából ered.

10.3. Élethosszig tartó szoftvergarancia részletes szabályai

A hagyományos jótállási konstrukciótól eltérően a Szolgáltató élethosszig tartó, időbeli korlátozás nélküli szoftvergaranciát vállal minden általa fejlesztett weboldal tekintetében. Ez a garancia kizárólag a weboldal funkcionális hibáinak javítására, programozási és logikai hibák kiküszöbölésére, valamint a weboldal alapvető működését veszélyeztető technikai problémák megoldására terjed ki. A garancia kifejezetten nem foglalja magában a design elemek módosítását, új funkciók hozzáadását, tartalmi frissítéseket, vagy a technológiai környezet változásából eredő adaptációs munkálatokat.

10.4. Megrendelő felelősségi kötelezettségei és közreműködési kötelezettsége

A Megrendelő teljes felelősséget vállal a szükséges anyagok, információk és döntések határidőben történő biztosításáért, az együttműködési kötelezettségek teljesítéséért, valamint a projekt során felmerülő kérdésekben történő időbeni állásfoglalásért. A Megrendelő felel továbbá azért, hogy a weboldalon közzétett tartalmak nem sértenek harmadik felek jogait, megfelelnek a hatályos jogszabályi előírásoknak, és nem tartalmaznak jogelenes vagy káros elemeket.

10.5. Vis maior helyzetek és mentesítési okok

Mindkét szerződő fél mentesül a teljesítési kötelezettség alól vis maior (elháríthatatlan külső ok) esetében, amely magában foglalja a természeti katasztrófákat, háborús helyzeteket, terrorista támadásokat, járványügyi vészhelyzeteket, jelentős internetszolgáltatói vagy szerverüzemzavarokat, tartós áramszolgáltatás-kiesést, valamint minden olyan rendkívüli körülményt, amely az emberi kontrollon kívül esik és megakadályozza a szerződéses kötelezettségek teljesítését.

10.6. Kártérítési eljárás és bizonyítási kötelezettség

Kártérítési igény érvényesítése esetében a károsult fél köteles részletesen bizonyítani a kár bekövetkeztének tényét, a kár konkrét mértékét, valamint az okozati összefüggést a Szolgáltató magatartása és a bekövetkezett kár között. A kártérítési igényt írásban, a kár felismerésétől számított 30 napon belül kell bejelenteni, ellenkező esetben a igény elévül. A Szolgáltató vállalja, hogy a bejelentett kártérítési igényeket 15 munkanapon belül kivizsgálja és állást foglal az igény megalapozottságáról.

11. Szerződéskötés és jogviszony-módosítási eljárások

11.1. Szerződés létrejöttének feltételei és hatályba lépés

A szolgáltatási szerződés a Megrendelő részéről történő kifejezett ajánlat-elfogadással és a teljes körű, pontos számlázási adatok szolgáltatásával egyidejűleg jön létre. A szerződés hatályba lépésének napja minden esetben a megrendelés elektronikus visszaigazolásának keltezési dátuma, amely egyúttal a teljesítési határidők számításának kiindulópontjaként is szolgál. A szerződés létrejöttéről mindkét fél részére automatikus visszaigazoló elektronikus levél kerül kiküldésre.

11.2. Szolgáltatástípus-specifikus szerződési időtartamok

A különböző szolgáltatási típusok eltérő szerződési időtartammal és feltételrendszerrel rendelkeznek:

  • Weboldal fejlesztési projektek: egyszeri teljesítésű szolgáltatás, amely a projekt átadásával és elfogadásával automatikusan megszűnik
  • Tárhelyszolgáltatás: határozatlan időtartamú jogviszony éves automatikus megújítással és 30 napos felmondási lehetőséggel
  • Óradíjas tartalomkezelés: eseti megbízási jogviszony, amely az adott feladat elvégzésével természetes módon megszűnik
  • Havidíjas karbantartási szolgáltatás: határozott időtartamú, minimum 12 hónapos szerződés automatikus megújítási opcióval
  • Grafikai tervezési projektek: egyszeri teljesítésű kreatív szolgáltatás a projekt befejezésével való automatikus megszűnéssel
  • AI tartalomgyártás: projektalapú egyszeri szolgáltatás a tartalmak átadásával történő teljesítéssel

11.3. Szerződésmódosítás feltételei és eljárása

A létrejött szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag mindkét szerződő fél kifejezett, írásbeli megegyezésével lehetséges. Az írásbeli forma követelményének eleget tesz az elektronikus levél formájában történő nyilatkozattétel is, amennyiben az tartalmazza a módosítás pontos tárgyát, hatálybalépésének időpontját és mindkét fél egyértelmű elfogadó nyilatkozatát. A szerződésmódosítások a megállapodásban rögzített időpontban lépnek hatályba, retroaktív hatályuk nem lehet.

11.4. Egyoldalú módosítási jogok és korlátai

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot jelen ÁSZF és a szolgáltatási díjszabások egyoldalú módosítására, amennyiben azt jogszabályváltozás, jelentős technológiai fejlődés, piaci körülmények változása vagy üzletpolitikai szempontok indokolják. Az egyoldalú módosítás csak már létrejött szerződések esetében alkalmazható, és minden esetben legalább 30 naptári napos előzetes, írásbeli értesítést követően léphet hatályba. Az értesítés elmulasztása vagy nem megfelelő kézbesítése esetén a módosítás jogilag hatálytalan.

11.5. Módosítással szembeni ellenállás joga

Amennyiben a Megrendelő nem ért egyet a Szolgáltató által kezdeményezett egyoldalú szerződésmódosítással, jogosult a szerződést a módosítás tervezett hatálybalépését megelőzően 15 napos felmondási határidővel rendes felmondással megszüntetni. Ebben az esetben a már teljesített szolgáltatások ellenértéke nem kerül visszatérítésre, azonban további díjfizetési kötelezettség nem keletkezik. A felmondási szándékot írásban kell közölni a Szolgáltatóval.

12. Szerződésmegszüntetés és felmondási eljárások

12.1. Rendes felmondás esetei és feltételei

A folyamatos szolgáltatások tekintetében az alábbi rendes felmondási szabályok érvényesülnek:

  • Tárhelyszolgáltatás esetében: 30 naptári napos felmondási határidő érvényesül, amely a szolgáltatási időszak természetes végéhez igazodik
  • Havidíjas karbantartási szolgáltatás esetében: felmondás kizárólag a 12 hónapos szerződési időszak lejártakor lehetséges, 30 napos előzetes írásbeli bejelentéssel
  • Egyszeri szolgáltatások esetében: a teljesítés befejezésével automatikusan megszűnnek, külön felmondási eljárás nem szükséges

12.2. Rendkívüli felmondás jogalapjai és következményei

Mindkét szerződő fél jogosult a szerződés azonnali hatályú, rendkívüli felmondására súlyos szerződésszegés esetében. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen: ismételt vagy jelentős mértékű fizetési késedelem, tiltott vagy jogellenes tartalmak használata, a Szolgáltató munkatársaival szembeni tisztességtelen magatartás, visszatérő technikai problémák szándékos okozása, valamint minden olyan magatartás, amely lehetetlenné teszi a szerződéses együttműködés folytatását.

12.3. Szolgáltató általi felmondás speciális esetei

A Szolgáltató jogosult azonnali hatályú felmondásra az alábbi esetekben:

  • Fizetési késedelem esetén: azonnali szolgáltatás-megszüntetés fizetési felszólítás nélkül
  • Jogszabálysértő tartalom felfedezése esetén: előzetes értesítés nélküli azonnali felfüggesztés
  • Rendszerbiztonsági kockázat esetén: a biztonsági probléma elhárításáig tartó felfüggesztés
  • Visszatérő technikai problémák okozása esetén: más ügyfelek védelmében történő azonnali megszüntetés

12.4. Szerződésmegszűnés jogi és gyakorlati következményei

A szerződés megszűnésének időpontjától kezdődően a Szolgáltató minden szolgáltatásnyújtási kötelezettsége megszűnik, a weboldal és kapcsolódó szolgáltatások elérhetősége azonnal megszakad, az elektronikus levelezési szolgáltatás leáll, valamint minden tárolt adat és tartalom hozzáférhetetlenné válik. A Szolgáltató köteles a megszűnéstől számított 30 naptári napig megőrizni az adatokat az esetleges helyreállítás vagy adatátadás lehetőségének biztosítása érdekében.

12.5. Adatátadási eljárás és költségei

A szerződés megszűnése esetében a Megrendelő jogosult kérni a weboldalhoz és szolgáltatásokhoz kapcsolódó adatainak átadását. Az adatátadás külön díjazás ellenében történik, amelynek mértéke az adatok mennyiségétől és komplexitásától függ. Az adatok átadása az alábbi formátumokban lehetséges: teljes adatbázis dump SQL formátumban, weboldal fájlok archívuma ZIP csomagban, valamint elektronikus levelezési adatok MBOX formátumban.

12.6. Végleges adattörlés és visszafordíthatatlanság

A 30 napos adatmegőrzési időszak lejártát követően a Szolgáltató köteles minden adatot, fájlt, biztonsági mentést és a Megrendelőhöz kapcsolódó információt véglegesen és visszafordíthatatlanul törölni a szervereiről és minden tárolóeszközéről. A törlés után az adatok helyreállítása semmilyen körülmények között nem lehetséges, ezért a Megrendelő saját felelősségére történik az adatok időbeni lementése és biztonsági mentése.

13. Panaszkezelési eljárások és vitarendezési mechanizmusok

13.1. Panaszbejelentés módja és csatornái

Panaszbejelentés kizárólag elektronikus levél útján, írásban tehető a következő címre: info@pws.hu. Telefonos vagy szóbeli panaszbejelentés nem kerül nyilvántartásba vételre és nem indít el hivatalos panaszkezelési eljárást. Az elektronikus panaszbejelentésnek tartalmaznia kell a panasztevő teljes azonosító adatait, a panasz tárgyának részletes leírását, a sérelmes esemény időpontját, valamint minden releváns dokumentum csatolását.

13.2. Panaszkezelési eljárás menete és szakaszai

A panaszbejelentés kézhezvételét követően a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 2 munkanapon belül elektronikus visszaigazolást küld a panasz nyilvántartásba vételéről és egy egyedi ügyazonosító számot rendel hozzá. Ezt követően megkezdődik a panasz érdemében történő kivizsgálás, amely magában foglalja a releváns dokumentumok áttekintését, szükség esetén szakértői vélemény beszerzését, valamint a tényállás teljes körű feltárását.

13.3. Válaszadási határidők és kommunikációs kötelezettségek

A panaszok típusától függően eltérő válaszadási határidők érvényesülnek:

  • Egyszerű, tisztázott tényállású panaszok esetében: 5 munkanapon belüli írásbeli válaszadás és intézkedés
  • Komplex vagy több szereplőt érintő panaszok esetében: 15 munkanapon belüli részletes kivizsgálás és válaszadás
  • Szakértői véleményt igénylő műszaki panaszok esetében: 30 munkanapon belüli teljes körű válaszadás

A Szolgáltató köteles a panasztevőt rendszeresen tájékoztatni a kivizsgálás állásáról és a várható befejezési időpontról.

13.4. Fogyasztóvédelmi hatósági eljárás lehetőségei

Amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül, jogosult a panaszkezelési eljárás eredményével való egedetlensége vagy a válaszadási határidő túllépése esetén a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni. Fogyasztói jogvita esetében lehetőség van békéltető testületi eljárás kezdeményezésére is, amely gyorsabb és költséghatékonyabb alternatívát jelent a bírósági eljáráshoz képest.

13.5. Bírósági jogérvényesítés és illetékesség

Amennyiben a vitás kérdések békés úton nem rendezhetők, bármelyik fél jogosult bírósági eljárás kezdeményezésére. A szerződésből eredő jogviták esetében a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság rendelkezik hatáskörrel és illetékességgel, kivéve ha a Megrendelő fogyasztónak minősül, amely esetben a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti bíróság is illetékes lehet. A felek kifejezetten vállalják a bírósági eljárás előtt a mediációs vagy egyéb alternatív vitarendezési módszerek alkalmazásának lehetőségét.

13.6. Alkalmazandó jog és jogértelmezés

A szerződésből eredő minden jogviszonyra és az abból fakadó vitákra kizárólag a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyv rendelkezéseire, a fogyasztóvédelemről szóló törvényre, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályokra. Nemzetközi vonatkozású ügyek esetében a nemzetközi magánjogról szóló törvény rendelkezései szerint kell eljárni.